Ugráshoz kattintson a tanítók listájában a megfelelő sorra!
- Danyiné Lovas Tímea – leendő 1.A osztály
- Almási Éva – leendő 1.B osztály
- Kustos Zsuzsa – leendő 1.C osztály
- Bócsik Pálné – leendő 1.D (logopédiai) osztály
Danyiné Lovas Tímea – leendő 1.A osztály


27 éve vagyok a Németh Imre Általános Iskola pedagógusa. Nagyon szeretek tanítani, a gyerekek személyiségét kibontakoztatni.
Jelenleg a 4.A osztályfőnöke és a 3-4. osztályos munkaközösség szakmai munkaközösség-vezetője vagyok.
Bár gyermekeim már felnőttek, szülőként én is átéltem az iskolakezdés izgalmait, feladatait.
Fontosnak tartom, hogy a kisgyermekek jókedvűen, szorongás nélkül lépjék át az iskola kapuját. Az óvodából az iskolába kerülés átmeneti szakaszának áthidalásában óvodapedagógia ismereteim is segítenek.
Célom, hogy a gyerekek szeressenek iskolába járni, kedveljék meg a tantárgyakat, fogadják el egymást és önmagukat is. Ehhez nélkülözhetetlen a biztonságos, szeretetteljes, nyugodt légkör kialakítása, amelyben jól érzik magukat. Arra törekszem, hogy jó hangulatban teljenek a tanítási órák, mert így sokkal könnyebb a tananyag befogadása. Mindig szem előtt tartom a gyermekek életkori sajátosságait: 6-10 éves korban nagyon fontos a gyermekek számára a játék és a mozgás, ezért sok képességfejlesztő és mozgásos játékot alkalmazok, amivel motiválom is őket. Ebben segítségemre vannak az IKT eszközök is. Igyekszem a tanulóimnak a tanítás-tanulás folyamatában a maximális segítséget megadni a tananyag szemléltetésével, magyarázattal, tevékenykedtetéssel és egyéni odafigyeléssel. Mindig bátorító, segítő szándékkal értékelem őket, fejlődésüket saját magukhoz is mérem. Amikor csak tudok, dicsérek, mert tudom, hogy a dicséret által lelkesebbek lesznek, önbizalmuk növekszik.
Az olvasást és az írást a hagyományos szótagoló módszerrel tanítom, kellő időt hagyva minden kisdiáknak az ismeretek elsajátítására, begyakorlására.
A matematika tanításánál a logikai gondolkodást is fejlesztő feladatokat, játékokat is alkalmazok.
Osztályommal családi kirándulásokat is szervezünk, ami erősíti az osztályközösséget és a szülői közösséget is. Lehetőség szerint más, iskolán kívüli kulturális programot is tervezek a tanév során.
Munkámmal arra törekszem, hogy tanítványaim megalapozott, biztos tudással kerüljenek a felső tagozatba. Sok szeretettel várom leendő tanítványaimat és a kedves szülőket a játszóházon és a nyílt órákon.
Danyiné Lovas Tímea
danyine.lovas.timea[kukac]nemethi-bp.edu.hu
Almási Éva – leendő 1.B osztály


„Mindenkiben van valami jó, csak meg kell találni. Egy tanárnak kötelessége a jót megkeresni és kibontakoztatni.” (Lucy Maud Montgomery)
A Debreceni Hittudományi Egyetem tanító szakán, vizuális műveltség területén szereztem tanítói végzettségemet 2013-ban, hiszen mély elhivatottságot érzek a pedagógus pálya iránt.
A pedagógusi pálya hosszú hagyományra tekint vissza a családunkban, így már viszonylag korai életszakaszomban betekintést nyerhettem a nevelő-oktatói munkába:
osztálykirándulások, szabadidős foglakozások, műsorok szervezésébe, valamint színjátszó csoportok versenyekre kísérésébe is volt lehetőségem bekapcsolódni.
Immáron a hetedik évemet töltöm a Németh Imre Általános Iskola tanítójaként. Kezdetben napközis pedagógusként dolgoztam a gyermekek fejlődéséért, 4 éve pedig osztálytanítóként; jelenleg a 4.B osztályfőnöke vagyok.
Céljaim között szerepel a gyermekek óvodából iskolába való integrálásának megkönnyebbítése számtalan tevékenységgel, köztük mozgással, valamint játékos feladatokkal való motiválása.
Igyekszem az óráimon változatos munkaformát (csoportos és páros) alkalmazni, melyeket IKT eszközök használatával színesítek.
Fontosnak tartom, hogy a gyermekek a tanulásra ne kötelességként, hanem felfedező örömként tekintsenek. Arra törekszem továbbá, hogy meghitt, nyugodt, bizalommal teli légkört biztosítsak a rám bízottaknak. Az iskola minden percét örömként éljék meg, hiszen a ”Szeretettel szeretve nevelni” elvét vallom, bármikor nyugodtan fordulhatnak hozzám tanácsért, segítségért.
Fontos számomra, hogy összetartó, egymást elfogadó, illetve segítő közösséggé formálódjon az osztály.
Szívesen szervezek iskolán kívüli programokat, melyek remekül összekovácsolják az osztályközösséget (pl. kirándulások, múzeumlátogatások, színházlátogatások).
Kiemelt szerepet tölt be a tanítványaim fejlődésében az állatvédelem témája. Iskolánkban lehetőség nyílik számukra, hogy megismerkedjenek egy terápiás kutyával a foglalkozásaink alkalmával. Ez nagyban segíti őket a tanulásban, fejlődésben, az emberi kapcsolatok kezelésében, és felelősségvállalásra is tanít.
Nagy szeretettel várom leendő tanítványaimat, a kedves szülőket a játszóházon és a nyílt órákon is.
Almási Éva
almasi.eva[kukac]nemethi-bp.edu.hu
Kustos Zsuzsa – leendő 1.C osztály


2024 februárjában kezdtem tanítani a Németh Imre Általános Iskolában. Előtte 10 évig egy magánóvodában dolgoztam, főként nagycsoportban, ahol iskolaelőkészítő foglakozásokat is tartottam, illetve korábban napközis tanítóként, és mentortanárként is tevékenykedtem.
Jelenleg a 3.B osztály napközis tanítója vagyok, valamint etikát, technikát, éneket tanítok az osztályban, illetve éneket első osztályban.
Az óvodában szerzett tapasztalataim, nagy segítséget jelentenek a gyerekek iskolába lépésekor, hamar megtalálom velük a közös hangot, így könnyebb lehet számukra ez az időszak.
Arra törekszem, hogy a gyerekek jól érezzék magukat az iskolában, szeressék meg a tantárgyakat, élmény legyen számukra a tanulás, így fontos szerepet kap a játék is az óráimon. Igyekszem az óráimba minél több játékos képességfejlesztő és mozgásos feladatot beépíteni. Mindig figyelembe veszem a gyerekek életkori sajátosságait, és ehhez igazítom a tevékenységeket.
Fontosnak tartom a motivációt, dicséretet. Abban hiszek, hogy pozitív megerősítéssel jobban célt lehet érni a gyerekeknél, és ezzel önbizalmuk is növelhető, ami pozitív hatással van teljesítményükre. Értékelésnél figyelembe veszem a gyerekek egyéni képességeit is, hogy önmagukhoz képest mennyit fejlődtek. Amiben csak tudom, segítem őket, hogy minél könnyebben elsajátítsák a tananyagot. A nagyobb odafigyelést igénylő gyerekeknek külön segítséget nyújtok, és bátorítom őket, hogy merjenek hozzám fordulni.
Élni kell a technika fejlődése által kínált lehetőségekkel, ezeket iskolánkban az IKT eszközök biztosítják, melyeket nagyon szeretnek a gyerekek, ezek által könnyedén sajátítják el a tananyagot, illetve színesebbé, motiválóbbá tehetők a tanórák.
Igyekszem osztályomban a bizalmon alapuló, szeretetteljes, családias légkör kialakítására. Könnyebben megy a tanulás, ha a gyerekek felszabadultan jól érzik magukat az osztályközösségben. Számos csapatépítő játékot is játszunk, amivel az osztály kohézióját erősítjük, illetve hangsúlyozzuk, hogy mindenki ugyanolyan fontos része a közösségnek. Ha kialakul egy jól összetartó osztály, a gyerekek is nagyobb biztonságban érzik magukat, és szívesebben járnak iskolába.
Számomra fontos, hogy a gyerekeket a környezettudatosságra, fenntarthatóságra is neveljem. Ezek nem csak a foglalkozásokon vannak jelen, hanem átszövik mindennapjainkat is.
Szeretném a gyerekeket iskolán kívüli programokkal is gazdagítani, szívesem viszem őket színházba, egyéb kulturális rendezvényekre, osztálykirándulásokra.
Sok szeretettel várom a kedves Szülőket, és a Gyerekeket az iskolai játszóházon, és bemutató óráimon!
Kustos Zsuzsa
kustos.zsuzsa[kukac]nemethi-bp.edu.hu
Bócsik Pálné (Ili néni) – leendő 1.D (logopédiai) osztály


„Azért vagyok pedagógus, hogy a természetnek nyers gyémántját, szép vigyázattal, csendben csiszoljam kristályba.” (Németh László)
Több, mint 25 éve tanítok logopédiai osztályban. Miközben ezekkel a gyerekekkel foglalkoztam, rájöttem, hogy a tevékenységem nem nevelés-oktatás „csupán”, hanem kicsit pszichológia, gyógyító munka is. Tudom, és naponta tapasztalom, milyen komoly nehézségekkel küzdenek az ide járó gyermekek, s az átlagosnál lényegesen nagyobb figyelmet, törődést igényelnek.
Az osztályunk célja, hogy csoportos foglalkozások útján a különféle beszédzavarban szenvedő gyerekek elsajátítsák a tiszta kiejtést, a folyamatos, gátlások nélküli beszédkészséget. Mivel létszámunk legfeljebb tizenhárom lehet, a légkör családias, meghitt. Ez a tény megteremti a lehetőségét a jobb egymásra figyelésnek, egymásra hangolódásnak.
Hozzám legközelebb a Meixner olvasás-írás tanítási módszer áll.
Szakmailag, tematikailag és érzelmileg ezzel tudom a legtöbb tudást átadni tanítványaimnak. Lényegesnek tartom a magas szintű olvasni, helyesen írni, fogalmazni tudás elsajátítását, hiszen ebben a kompjúterizált világban a gyerekek egyre kevesebbet olvasnak, beszélgetnek egymással és szüleikkel. Az olvasni tudás pedig nagyon fontos, mert az élet minden területén ez eszköz a gyermek kezében, új ismereteit könyvekből, internetről csak így tudja megszerezni.
Vallom, s tapasztalom is, hogy a rendszeres mozgással a gyerekek értelme is fejlődik. Osztályomban a mindennapos mozgásfejlesztés keretén belül az Alapozó Terápia (Delacato) gyakorlatait alkalmazom. A foglalkozások jó hangulatúak, garantált a sikerélmény, mindenki örömmel vesz részt azokon.
Óráimat igyekszem minél szemléletesebbé, látványosabbá tenni, mert elengedhetetlennek tartom, hogy gyerekeim a megtapasztalás útján szerezzék meg ismereteiket, ezért sok-sok eszközzel segítem tevékenységüket.
Az egyik legfontosabb módszertani eszköz kezemben a dicséret, hiszen, ha csak egyszer is sikerül valakit így ösztönözni, akkor a későbbiekben is szeretné a kis tanulóm ezt megkapni vagy elérni, sőt a „címke” szerint viselkedni. (Pl: Okos vagy; Örülök, hogy ilyen szorgalmasan dolgozol, stb.)
A különböző képességű gyermekeket differenciált feladatok adásával vagy csoportmunkával fejlesztem. Az olvasás, írás megtanulása több éves folyamat, ezért hagyom, hogy mindenki saját tempójában haladjon. Így a harmadik osztály végére a lassabban „érő” diákok is optimális tudás birtokában lesznek.
Az iskolán kívüli szabadidő hasznos eltöltésében is szívesen részt veszek, gyakran járunk színházba, bábszínházba, múzeumba, koncertekre. Az érzelmi fejlődésük érdekében minden ünnep közeledtével műsorokkal, ajándékkal készülünk.
Így alakul ki a gyerekek és köztem az a bizalom, amiért jó kedvvel, örömmel, „görcsök” nélkül szeretnek iskolába járni, tanulni.
A családias érzést nálunk az is növeli, hogy osztályunkban nincs árulkodás, csúnya beszéd, verekedés. Nyílt óráimon szeretettel várok minden kedves Gyermeket és Szüleit!
Bócsik Pálné







