Digitális kultúra / Informatika - hasznos és érdekes linkek, segédanyagok
Az oldalon található linkeket, a letölthető fájlokat aktualizálhatjuk, ezért érdemes a lapot, illetve a linkek alatt megnyíló dokumentumokat, képeket indításkor újratölteni (frissíteni),
a használt böngésző előzményeit (különösen a gyorsítótárat) és a letöltések mappa tartalmát időnként törölni.
|
Iskolánk fejlesztői oldala a Google Play Áruházban
Iskolánk fejlesztői oldalai a Huawei AppGalery-ben
TARTALOMJEGYZÉK
Ugráshoz klikk a Tartalomjegyzékben a megfelelő sorra!
Tankönyv helyett-1
- nkp.hu okostankönyvek, okosgyűjtemények, médiatár, pdf könyvek
- Egyéb online gyűjtemények
Alkalmazói, felhasználói ismeretek
- Szövegszerkesztési segédanyagok
- Bemutatókészítési segédanyagok
- Táblázatkezelési segédanyagok
- Paint rajzolási segédanyagok
- Egyéb képszerkesztési, rajzolási segédanyagok
Algoritmizálás, programozás, robotika
- Bee-Bot méhecske segédanyagok
- Scratch Jr. és Scratch segédanyagok
- Micro:Bit segédanyagok
- FLOWGORITHM segédanyagok
- MIT App Inventor segédanyagok
- TELLO EDU segédanyagok
- BLOCKLY segédanyagok
- Egyéb programozási segédletek
Tankönyv helyett-2 (saját fejlesztésű "tankönyvi" oldalalaink, példatáraink)
- SCRATCH 3.0 PÉLDATÁR
- BLOCKLY Teknőc "TANKÖNYVÜNK"
- MICRO:BIT "TANKÖNYVÜNK"
- TELLO EDU PÉLDATÁR
- FLOWGORITHM PÉLDATÁR
- Korábbi (SCRATCH 2.0) "TANKÖNYVÜNK" Helyette a Scratch 3.0 példatárat használjuk...
- Korábbi BLOCKLY Kódszerkesztő "TANKÖNYVÜNK" NAT 2020 évfolyamokon már nem használjuk...
Tankönyv helyett-3
- Letölthető PDF-ek, PPS-ek tanórai és otthoni tanuláshoz
- Tanuláshoz hasznos videólinkek
A Digitális kultúra / Informatika tanulásához hasznos WEBLINKEK:
* ALKALMAZÓI, FELHASZNÁLÓI ISMERETEK: *
Letölthető anyagok az otthoni gyakorláshoz, + OnLINE gépelésteszt (SZÖVEGSZERKESZTÉS):
A komplex feladatok kész PDF-jeiben a feladatkijelölés esetenként PDF megjegyzések hozzáadásával lett elhelyezve. Ha a böngésző beépített PDF olvasója nem tudja megjeleníteni ezek tartalmát, ajánlatos más böngésző vagy külső PDF olvasó program (pl. Adobe Reader, Foxit Reader) használata!
- Szövegszerkesztés - komplex feladat [téma - KRESZ gyakorlóteszt]: nyers szöveg (DOCX), formázott szöveg (PDF), mintaképek (ZIP)
- Szövegszerkesztés - komplex feladat [téma - Nagymacskák]: nyers szöveg (DOCX), formázott szöveg (PDF), mintaképek (ZIP)
- Szövegszerkesztés - komplex feladat [téma - A kis herceg]: nyers szöveg (DOCX), formázott szöveg (PDF), mintaképek (ZIP)
- Szövegszerkesztés - komplex feladat [téma - A kismalac és a farkasok]: nyers szöveg (DOCX), formázott szöveg (PDF), mintaképek (ZIP)
- Szövegszerkesztés - komplex feladat [téma - Kinn a farkas, benn a bárány, táblázat]: nyers szöveg (DOCX), formázott szöveg (PDF)
- Szövegszerkesztés - komplex feladat [téma - Palántázás, táblázat]: nyers szöveg (DOCX), formázott szöveg (PDF)
- Szövegszerkesztés - komplex feladat [téma - Liszt emlékév]: nyers szöveg (DOCX), formázott szöveg (PDF), kép (JPG), logo (BMP)
- Szövegszerkesztés - komplex feladat [téma - Naprendszer]: nyers szöveg (DOCX), formázott szöveg (PDF)
- Szövegszerkesztés - komplex feladat [téma - Vírusok, táblázat]: nyers szöveg (DOCX), formázott szöveg (PDF)
- Szövegszerkesztés - komplex feladat [téma - Játékok]: nyers szöveg (DOCX), formázott szöveg (PDF), mintaképek (ZIP)
- Szövegszerkesztés - komplex feladat [téma - Gombák]: nyers szöveg (DOCX), formázott szöveg (PDF), kép1 (JPG), kép2 (JPG)
- Szövegszerkesztés - komplex feladat [téma - Ady Endre]: nyers szöveg (DOCX), formázott szöveg (PDF)
- Szövegszerkesztés - komplex feladat [téma - A levegő ipari feldolgozása]: nyers szöveg (DOCX), formázott szöveg (PDF)
- Szövegszerkesztés - komplex feladat [téma - Gyémántok]: nyers szöveg (DOCX), formázott szöveg (PDF)
Letölthető anyagok az otthoni gyakorláshoz (BEMUTATÓ KÉSZÍTÉSE):
Letölthető anyagok az otthoni gyakorláshoz (TÁBLÁZATKEZELÉS):
Paint rajzoláshoz segédanyagok:
Források: https://szuperjogsi.hu; https://baranyilaszlozsolt.com; https://sites.google.com/site/kaeszinformatikafeladatok/paint-feladatok; infomora.eoldal.hu;
A Digitális kultúra / Informatika tanításában hasznos eszközök (EGYÉB KÉPSZERKESZTÉS, RAJZOLÁS):
* ALGORITMIZÁLÁS, PROGRAMOZÁS, ROBOTIKA: *
Bee-Bot méhecske alsó tagozatosoknak:
SCRATCH JR. és SCRATCH - Az MIT és a Scratch Fundation vizuális blokkprogramozási felületei kisebbeknek:
* SCRATCH 3.0 projektek*
1. "Felhős" elefánt - Ez itt a
programkód... Klikk a linken az SB3 fájl letöltéséhez! Itt meg
azonnal megtekintheted...
2. Denevéres gyűjtögetős játék - Ez itt a
programkód... Klikk a linken az SB3 fájl letöltéséhez! Itt meg
azonnal játszhatsz vele...
3. Cica-egér futóverseny pontozással - Ez itt a
programkód... Klikk a linken az SB3 fájl letöltéséhez! Itt meg
azonnal játszhatsz vele...
3.HF1. Cica-egér futóverseny - Házi feladathoz
RÉSZMEGOLDÁS - Ez itt a
programkód... Klikk a linken az SB3 fájl letöltéséhez!
4. Halácskák - Ez itt a
programkód... Klikk a linken az SB3 fájl letöltéséhez! Itt meg
azonnal megtekintheted...
5. Űrhajós gyűjtögetős játék pontozással - Ez itt a
programkód... Klikk a linken az SB3 fájl letöltéséhez! Itt meg
azonnal játszhatsz vele...
6. Almaszedés, játék - Ez itt a
programkód... Klikk a linken az SB3 fájl letöltéséhez! Itt meg
azonnal játszhatsz vele...
6.HF1. Almaszedés - Házi feladathoz
RÉSZMEGOLDÁS - Ez itt a
programkód... Klikk a linken az SB3 fájl letöltéséhez!
AlmaFa.jpg...
7. Parkoló, labirintusjáték - Ez itt a
programkód... Klikk a linken az SB3 fájl letöltéséhez! Itt meg
azonnal játszhatsz vele...
8. Tojásgyűjtés, játék - Ez itt a
programkód... Klikk a linken az SB3 fájl letöltéséhez! Itt meg
azonnal játszhatsz vele...
9. Ügyességi (pilóta)teszt, játék - Ez itt a
programkód... Klikk a linken az SB3 fájl letöltéséhez! Itt meg
azonnal játszhatsz vele...
MICRO:BIT - A BBC programozható eszköze:
FLOWGORITHM - a folyamatábra-algoritmus futtató eszköz:
FLOWGORITHM feladatok programképei és programkódjai (a programkódok letöltés után megnyithatók a flowgorithm.exe programozási eszközben):
1. - Kedvenc gyümölcs -
programkép;Ez meg itt a
programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."
2. - 3szög területének kiszámítása -
programkép;Ez meg itt a
programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."
3. - Monogram -
programkép;Ez meg itt a
programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."
4. - Neved hossza -
programkép;Ez meg itt a
programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."
5. - Monogram/Neved hossza -
programkép;Ez meg itt a
programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."
6. - Fiú vagy lány? -
programkép;Ez meg itt a
programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."
7. - Párosság vizsgálata -
programkép;Ez meg itt a
programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."
8. - 3-mal való oszthatóság vizsgálata -
programkép;Ez meg itt a
programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."
9. - Fej vagy írás -
programkép;Ez meg itt a
programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."
10. - Kerekítés -
programkép;Ez meg itt a
programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."
11. - A legnagyobb szám keresése -
programkép;Ez meg itt a
programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."
12. - 5-tel osztható számok darabszámának vizsgálata -
programkép;Ez meg itt a
programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."
13. - Lottósorsolás -
programkép;Ez meg itt a
programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."
14. - Osztályátlag -
programkép;Ez meg itt a
programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."
15. - Gondoltam egy számot! (elől tesztel) -
programkép;Ez meg itt a
programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."
16. - Gondoltam egy számot! (hátul tesztel) -
programkép;Ez meg itt a
programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."
17. - Tízes -> Kettes számrendszerváltó -
programkép;Ez meg itt a
programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."
18. - Kamatos kamat számítás -
programkép;Ez meg itt a
programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."
19. - Kamatos kamat számítás kamatadó levonással -
programkép;Ez meg itt a
programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."
20. - Prímszám-e? -
programkép;Ez meg itt a
programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."
21. - Prímszámok listázása -
programkép;Ez meg itt a
programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."
22. - Fej vagy írás függvénnyel -
programkép;Ez meg itt a
programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."
23. - 3Kívánság rekurzív függvénnyel -
programkép;Ez meg itt a
programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."
24. - Tombolasorsoló tömb használatával -
programkép;Ez meg itt a
programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."
25. - A rossz példa/Végtelen ciklus -
programkép;Ez meg itt a
programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."
--
T01. - Kör rajzolása -
programkép; Ez itt
a teknőc rajza;Ez meg itt a
programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."
T02. - Véletlen sokszög rajzolása -
programkép; Ez itt
a teknőc rajza;Ez meg itt a
programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."
T03. - 6szögek rajzolása (elől tesztelő ciklussal) -
programkép; Ez itt
a teknőc rajza;Ez meg itt a
programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."
T03-1. - 6szögek rajzolása hatszor (elől tesztelő ciklusokkal) továbbfejlesztett verzió -
programkép; Ez itt
a teknőc rajza;Ez meg itt a
programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."
T04. - Sokszögek rajzolása függvénnyel -
programkép; Ez itt
a teknőc rajza;Ez meg itt a
programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."
T05. - 4 négyzet rajzolása függvénnyel -
programkép; Ez itt
a teknőc rajza;Ez meg itt a
programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."
T06. - Házikó rajzolása függvényekkel -
programkép; Ez itt
a teknőc rajza;Ez meg itt a
programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."
T07. - "Csárdás" rajza függvényekkel -
programkép; Ez itt
a teknőc rajza;Ez meg itt a
programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."
Közepes sebességgel futtasd!
T08. - 3 házikó rajzolása függvényekkel -
programkép; Ez itt
a teknőc rajza;Ez meg itt a
programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."
App Inventor - Az MIT online elérhető, vizuális blokkprogramozási felülete nagyobbaknak:
TELLO EDU drónprogramozás (robotika):
TELLO EDU drón reptetési feladatok programképei:
1. szint feladatai
1.A - 5szög útvonal menti reptetés TelloEdu programban (számláló ciklus)
1.B - 5szög útvonal menti reptetés DroneBlocks programban (számláló ciklus)
2.A - Sokszög útvonal menti reptetés TelloEdu programban (változó, számláló ciklus és matematikai operátor)
2.B - Sokszög útvonal menti reptetés DroneBlocks programban (változó, számláló ciklus és matematikai operátor)
3.A - Mozgások feltételes elágazás és véletlenszám használatával TelloEdu programban (változó, egymásba ágyazott kétirányú elágazások)
3.B - Mozgások feltételes elágazás és véletlenszám használatával DroneBlocks programban (változó, többirányú elágazás)
4.1.A - Négyzet útvonal menti reptetés XY koordináták mentén TelloEdu programban (X és Y koordináták használata - Z mindig 0)
4.1.B - Négyzet útvonal menti reptetés XY koordináták mentén DroneBlocks programban (X és Y koordináták használata - Z mindig 0)
4.2.A - Négyzet útvonal menti reptetés XZ koordináták mentén TelloEdu programban (X és Z koordináták használata - Y mindig 0)
4.2.B - Négyzet útvonal menti reptetés XZ koordináták mentén DroneBlocks programban (X és Z koordináták használata - Y mindig 0)
5.1.A - Teljes körvonal reptetés ív mentén TelloEdu programban (számláló ciklus, X és Y koordináták használata - Z mindig 0)
5.1.B - Teljes körvonal reptetés ív mentén DroneBlocks programban (számláló ciklus, X és Y koordináták használata - Z mindig 0)
5.2.A - "Dugóhúzó" reptetés ív mentén, emelkedéssel TelloEdu programban (számláló ciklus, X, Y és Z koordináták használata)
5.2.B - "Dugóhúzó" reptetés ív mentén emelkedéssel DroneBlocks programban (számláló ciklus, X, Y és Z koordináták használata)
2. szint feladatai
6.A - "Csárdás" reptetés függvény/eljárás használatával TelloEdu programban (függvény/eljárás, számláló ciklus)
6.B - "Csárdás" reptetés függvény/eljárás használatával DroneBlocks programban (függvény/eljárás, számláló ciklus)
7.A - Emelkedés és süllyedés ciklus+elágazás és szenzor használatával TelloEdu programban (forever ciklus, elágazással és exit paranccsal)
7.B - Emelkedés és süllyedés feltételes ciklus és szenzor használatával DroneBlocks/WINDOWS programban (feltételes ciklus)
8.A - Fotó készítése ciklus+elágazás és véletlenszám használatával TelloEdu programban (forever ciklus, elágazással és exit paranccsal, véletlenszám)
8.B - Fotó készítése feltételes ciklus és véletlenszám használatával DroneBlocks programban (feltételes ciklus, véletlenszám)
9.A - Sokszögek menti reptetés paraméteres függvény/eljárás használatával TelloEdu programban (paraméteres függvény/eljárás)
9.B - Sokszögek menti reptetés paraméteres függvény/eljárás használatával DroneBlocks programban (paraméteres függvény/eljárás)
10.A - Körök menti reptetés paraméteres függvény/eljárás használatával TelloEdu programban (paraméteres függvény/eljárás)
10.B - Körök menti reptetés paraméteres függvény/eljárás használatával DroneBlocks programban (paraméteres függvény/eljárás)
MissionPad feladatok
Megjegyzés-1 - Valamennyi MissionPad-en a rakéta orra az X tengely pozitív irányába néz...
Megjegyzés-2 - A MissionPad-eket a TELLO drónok 0,3 méter és 1,2 méter repülési magasságok közt észlelik...
Megjegyzés-3 - MissionPad-ek számozása, hivatkozása: M1...M8; M-1 véletlen választott MissionPad; M-2 legközelebbi MissionPad
11. - MissionPad kiosztás és reptetési terv (PDF)
11.1.A - MissionPad reptetés "négyzet" útvonal TelloEdu programban (MPad 1-2-3-4 használat)
11.2.A - MissionPad reptetés "négyzet" útvonal, változó, számláló ciklus használat TelloEdu programban (MPad 1-2-3-4 használat, változó, számláló ciklus)
12. - MissionPad kiosztás és reptetési terv (PDF)
12.A - MissionPad reptetés "Z" útvonal TelloEdu programban (MPad 1-2-3(-4) használat)
13. - MissionPad kiosztás és reptetési terv (PDF)
13.A - MissionPad reptetés "homokóra" útvonal TelloEdu programban (MPad 1-2-3-4 használat)
14. - MissionPad kiosztás és reptetési terv (PDF)
14.1.A - MissionPad reptetés "teljes kör" útvonal TelloEdu programban (MPad 1-2 használat)
14.2.A - MissionPad reptetés "teljes kör" útvonal, változó, számláló ciklus használat TelloEdu programban (MPad 1-2-3-4 használat, változó, számláló ciklus)
BLOCKLY - A Google OnLINE elérhető, vizuális blokkprogramozási felülete:
Online elérések és letölthető anyagok a tanórai, szakköri, otthoni munkához (EGYÉB PROGRAMOZÁSI SEGÉDLETEK):
* EGYÉB HASZNOS ISMERETEK, LINKEK: *
Letölthető anyagok az otthoni gyakorláshoz (DIASOROK, PDF-EK):
A Digitális Kultúra / Informatika tanulásához hasznos VIDEÓK:
Az oldal tartalmi és webes karbantartását
Kovács Pál, a Budapest XIV. Kerületi Németh Imre Általános Iskola tanára végzi...