Digitális kultúra / Informatika - hasznos és érdekes linkek, segédanyagok
Az oldalon található linkeket, a letölthető fájlokat aktualizálhatjuk, ezért érdemes a lapot, illetve a linkek alatt megnyíló dokumentumokat, képeket indításkor újratölteni (frissíteni), a használt böngésző előzményeit (különösen a gyorsítótárat) és a letöltések mappa tartalmát időnként törölni.

Iskolánk fejlesztői oldala a Google Play Áruházban
Iskolánk fejlesztői oldalai a Huawei AppGalery-ben


TARTALOMJEGYZÉK

Ugráshoz klikk a Tartalomjegyzékben a megfelelő sorra!

Tankönyv helyett-1
- nkp.hu okostankönyvek, okosgyűjtemények, médiatár, pdf könyvek
- Egyéb online gyűjtemények

Alkalmazói, felhasználói ismeretek
- Szövegszerkesztési segédanyagok
- Bemutatókészítési segédanyagok
- Táblázatkezelési segédanyagok
- Paint rajzolási segédanyagok
- Egyéb képszerkesztési, rajzolási segédanyagok

Algoritmizálás, programozás, robotika
- Bee-Bot méhecske segédanyagok
- Scratch Jr. és Scratch segédanyagok
- Micro:Bit segédanyagok
- FLOWGORITHM segédanyagok
- MIT App Inventor segédanyagok
- TELLO EDU segédanyagok
- BLOCKLY segédanyagok
- Egyéb programozási segédletek

Tankönyv helyett-2 (saját fejlesztésű "tankönyvi" oldalalaink, példatáraink)
- SCRATCH 3.0 PÉLDATÁR
- BLOCKLY Teknőc "TANKÖNYVÜNK"
- MICRO:BIT "TANKÖNYVÜNK"
- TELLO EDU PÉLDATÁR
- FLOWGORITHM PÉLDATÁR

- Korábbi (SCRATCH 2.0) "TANKÖNYVÜNK" Helyette a Scratch 3.0 példatárat használjuk...
- Korábbi BLOCKLY Kódszerkesztő "TANKÖNYVÜNK" NAT 2020 évfolyamokon már nem használjuk...

Tankönyv helyett-3
- Letölthető PDF-ek, PPS-ek tanórai és otthoni tanuláshoz
- Tanuláshoz hasznos videólinkek


A Digitális kultúra / Informatika tanulásához hasznos WEBLINKEK:


* ALKALMAZÓI, FELHASZNÁLÓI ISMERETEK: *

Letölthető anyagok az otthoni gyakorláshoz, + OnLINE gépelésteszt (SZÖVEGSZERKESZTÉS):

A komplex feladatok kész PDF-jeiben a feladatkijelölés esetenként PDF megjegyzések hozzáadásával lett elhelyezve. Ha a böngésző beépített PDF olvasója nem tudja megjeleníteni ezek tartalmát, ajánlatos más böngésző vagy külső PDF olvasó program (pl. Adobe Reader, Foxit Reader) használata!


Letölthető anyagok az otthoni gyakorláshoz (BEMUTATÓ KÉSZÍTÉSE):

Letölthető anyagok az otthoni gyakorláshoz (TÁBLÁZATKEZELÉS):

Paint rajzoláshoz segédanyagok:

Források: https://szuperjogsi.hu; https://baranyilaszlozsolt.com; https://sites.google.com/site/kaeszinformatikafeladatok/paint-feladatok; infomora.eoldal.hu;

A Digitális kultúra / Informatika tanításában hasznos eszközök (EGYÉB KÉPSZERKESZTÉS, RAJZOLÁS):

* ALGORITMIZÁLÁS, PROGRAMOZÁS, ROBOTIKA: *

Bee-Bot méhecske alsó tagozatosoknak:

SCRATCH JR. és SCRATCH - Az MIT és a Scratch Fundation vizuális blokkprogramozási felületei kisebbeknek:



* SCRATCH 3.0 projektek*

1. "Felhős" elefánt - Ez itt a programkód... Klikk a linken az SB3 fájl letöltéséhez! Itt meg azonnal megtekintheted...

2. Denevéres gyűjtögetős játék - Ez itt a programkód... Klikk a linken az SB3 fájl letöltéséhez! Itt meg azonnal játszhatsz vele...

3. Cica-egér futóverseny pontozással - Ez itt a programkód... Klikk a linken az SB3 fájl letöltéséhez! Itt meg azonnal játszhatsz vele...

3.HF1. Cica-egér futóverseny - Házi feladathoz RÉSZMEGOLDÁS - Ez itt a programkód... Klikk a linken az SB3 fájl letöltéséhez!

4. Halácskák - Ez itt a programkód... Klikk a linken az SB3 fájl letöltéséhez! Itt meg azonnal megtekintheted...

5. Űrhajós gyűjtögetős játék pontozással - Ez itt a programkód... Klikk a linken az SB3 fájl letöltéséhez! Itt meg azonnal játszhatsz vele...

6. Almaszedés, játék - Ez itt a programkód... Klikk a linken az SB3 fájl letöltéséhez! Itt meg azonnal játszhatsz vele...

6.HF1. Almaszedés - Házi feladathoz RÉSZMEGOLDÁS - Ez itt a programkód... Klikk a linken az SB3 fájl letöltéséhez! AlmaFa.jpg...

7. Parkoló, labirintusjáték - Ez itt a programkód... Klikk a linken az SB3 fájl letöltéséhez! Itt meg azonnal játszhatsz vele...

8. Tojásgyűjtés, játék - Ez itt a programkód... Klikk a linken az SB3 fájl letöltéséhez! Itt meg azonnal játszhatsz vele...

9. Ügyességi (pilóta)teszt, játék - Ez itt a programkód... Klikk a linken az SB3 fájl letöltéséhez! Itt meg azonnal játszhatsz vele...

Scratch 5letek forrásai:
2., 3., 5. YouTube videó lejátszási lista, készítette Kormos Attila
1., 4., 6., 7., 8. NIÁI-informatika
9. Air Force Pilot's Test és Fighter pilot challenge PWA

MICRO:BIT - A BBC programozható eszköze:


FLOWGORITHM - a folyamatábra-algoritmus futtató eszköz:


FLOWGORITHM feladatok programképei és programkódjai (a programkódok letöltés után megnyithatók a flowgorithm.exe programozási eszközben):

1. - Kedvenc gyümölcs - programkép;
Ez meg itt a programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."

2. - 3szög területének kiszámítása - programkép;
Ez meg itt a programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."

3. - Monogram - programkép;
Ez meg itt a programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."

4. - Neved hossza - programkép;
Ez meg itt a programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."

5. - Monogram/Neved hossza - programkép;
Ez meg itt a programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."

6. - Fiú vagy lány? - programkép;
Ez meg itt a programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."

7. - Párosság vizsgálata - programkép;
Ez meg itt a programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."

8. - 3-mal való oszthatóság vizsgálata - programkép;
Ez meg itt a programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."

9. - Fej vagy írás - programkép;
Ez meg itt a programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."

10. - Kerekítés - programkép;
Ez meg itt a programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."

11. - A legnagyobb szám keresése - programkép;
Ez meg itt a programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."

12. - 5-tel osztható számok darabszámának vizsgálata - programkép;
Ez meg itt a programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."

13. - Lottósorsolás - programkép;
Ez meg itt a programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."

14. - Osztályátlag - programkép;
Ez meg itt a programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."

15. - Gondoltam egy számot! (elől tesztel) - programkép;
Ez meg itt a programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."

16. - Gondoltam egy számot! (hátul tesztel) - programkép;
Ez meg itt a programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."

17. - Tízes -> Kettes számrendszerváltó - programkép;
Ez meg itt a programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."

18. - Kamatos kamat számítás - programkép;
Ez meg itt a programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."

19. - Kamatos kamat számítás kamatadó levonással - programkép;
Ez meg itt a programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."

20. - Prímszám-e? - programkép;
Ez meg itt a programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."

21. - Prímszámok listázása - programkép;
Ez meg itt a programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."

22. - Fej vagy írás függvénnyel - programkép;
Ez meg itt a programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."

23. - 3Kívánság rekurzív függvénnyel - programkép;
Ez meg itt a programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."

24. - Tombolasorsoló tömb használatával - programkép;
Ez meg itt a programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."

25. - A rossz példa/Végtelen ciklus - programkép;
Ez meg itt a programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."

--

T01. - Kör rajzolása - programkép; Ez itt a teknőc rajza;
Ez meg itt a programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."

T02. - Véletlen sokszög rajzolása - programkép; Ez itt a teknőc rajza;
Ez meg itt a programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."

T03. - 6szögek rajzolása (elől tesztelő ciklussal) - programkép; Ez itt a teknőc rajza;
Ez meg itt a programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."

T03-1. - 6szögek rajzolása hatszor (elől tesztelő ciklusokkal) továbbfejlesztett verzió - programkép; Ez itt a teknőc rajza;
Ez meg itt a programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."

T04. - Sokszögek rajzolása függvénnyel - programkép; Ez itt a teknőc rajza;
Ez meg itt a programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."

T05. - 4 négyzet rajzolása függvénnyel - programkép; Ez itt a teknőc rajza;
Ez meg itt a programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."

T06. - Házikó rajzolása függvényekkel - programkép; Ez itt a teknőc rajza;
Ez meg itt a programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."

T07. - "Csárdás" rajza függvényekkel - programkép; Ez itt a teknőc rajza;
Ez meg itt a programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..." Közepes sebességgel futtasd!

T08. - 3 házikó rajzolása függvényekkel - programkép; Ez itt a teknőc rajza;
Ez meg itt a programkód - jobb klikk a linken, majd "Link mentése másként..."



App Inventor - Az MIT online elérhető, vizuális blokkprogramozási felülete nagyobbaknak:

TELLO EDU drónprogramozás (robotika):



TELLO EDU drón reptetési feladatok programképei:
1. szint feladatai
1.A - 5szög útvonal menti reptetés TelloEdu programban (számláló ciklus)
1.B - 5szög útvonal menti reptetés DroneBlocks programban (számláló ciklus)
2.A - Sokszög útvonal menti reptetés TelloEdu programban (változó, számláló ciklus és matematikai operátor)
2.B - Sokszög útvonal menti reptetés DroneBlocks programban (változó, számláló ciklus és matematikai operátor)
3.A - Mozgások feltételes elágazás és véletlenszám használatával TelloEdu programban (változó, egymásba ágyazott kétirányú elágazások)
3.B - Mozgások feltételes elágazás és véletlenszám használatával DroneBlocks programban (változó, többirányú elágazás)
4.1.A - Négyzet útvonal menti reptetés XY koordináták mentén TelloEdu programban (X és Y koordináták használata - Z mindig 0)
4.1.B - Négyzet útvonal menti reptetés XY koordináták mentén DroneBlocks programban (X és Y koordináták használata - Z mindig 0)
4.2.A - Négyzet útvonal menti reptetés XZ koordináták mentén TelloEdu programban (X és Z koordináták használata - Y mindig 0)
4.2.B - Négyzet útvonal menti reptetés XZ koordináták mentén DroneBlocks programban (X és Z koordináták használata - Y mindig 0)
5.1.A - Teljes körvonal reptetés ív mentén TelloEdu programban (számláló ciklus, X és Y koordináták használata - Z mindig 0)
5.1.B - Teljes körvonal reptetés ív mentén DroneBlocks programban (számláló ciklus, X és Y koordináták használata - Z mindig 0)
5.2.A - "Dugóhúzó" reptetés ív mentén, emelkedéssel TelloEdu programban (számláló ciklus, X, Y és Z koordináták használata)
5.2.B - "Dugóhúzó" reptetés ív mentén emelkedéssel DroneBlocks programban (számláló ciklus, X, Y és Z koordináták használata)
2. szint feladatai
6.A - "Csárdás" reptetés függvény/eljárás használatával TelloEdu programban (függvény/eljárás, számláló ciklus)
6.B - "Csárdás" reptetés függvény/eljárás használatával DroneBlocks programban (függvény/eljárás, számláló ciklus)
7.A - Emelkedés és süllyedés ciklus+elágazás és szenzor használatával TelloEdu programban (forever ciklus, elágazással és exit paranccsal)
7.B - Emelkedés és süllyedés feltételes ciklus és szenzor használatával DroneBlocks/WINDOWS programban (feltételes ciklus)
8.A - Fotó készítése ciklus+elágazás és véletlenszám használatával TelloEdu programban (forever ciklus, elágazással és exit paranccsal, véletlenszám)
8.B - Fotó készítése feltételes ciklus és véletlenszám használatával DroneBlocks programban (feltételes ciklus, véletlenszám)
9.A - Sokszögek menti reptetés paraméteres függvény/eljárás használatával TelloEdu programban (paraméteres függvény/eljárás)
9.B - Sokszögek menti reptetés paraméteres függvény/eljárás használatával DroneBlocks programban (paraméteres függvény/eljárás)
10.A - Körök menti reptetés paraméteres függvény/eljárás használatával TelloEdu programban (paraméteres függvény/eljárás)
10.B - Körök menti reptetés paraméteres függvény/eljárás használatával DroneBlocks programban (paraméteres függvény/eljárás)

MissionPad feladatok

Megjegyzés-1 - Valamennyi MissionPad-en a rakéta orra az X tengely pozitív irányába néz...
Megjegyzés-2 - A MissionPad-eket a TELLO drónok 0,3 méter és 1,2 méter repülési magasságok közt észlelik...
Megjegyzés-3 - MissionPad-ek számozása, hivatkozása: M1...M8; M-1 véletlen választott MissionPad; M-2 legközelebbi MissionPad

11. - MissionPad kiosztás és reptetési terv (PDF)
11.1.A - MissionPad reptetés "négyzet" útvonal TelloEdu programban (MPad 1-2-3-4 használat)
11.2.A - MissionPad reptetés "négyzet" útvonal, változó, számláló ciklus használat TelloEdu programban (MPad 1-2-3-4 használat, változó, számláló ciklus)

12. - MissionPad kiosztás és reptetési terv (PDF)
12.A - MissionPad reptetés "Z" útvonal TelloEdu programban (MPad 1-2-3(-4) használat)

13. - MissionPad kiosztás és reptetési terv (PDF)
13.A - MissionPad reptetés "homokóra" útvonal TelloEdu programban (MPad 1-2-3-4 használat)

14. - MissionPad kiosztás és reptetési terv (PDF)
14.1.A - MissionPad reptetés "teljes kör" útvonal TelloEdu programban (MPad 1-2 használat)
14.2.A - MissionPad reptetés "teljes kör" útvonal, változó, számláló ciklus használat TelloEdu programban (MPad 1-2-3-4 használat, változó, számláló ciklus)

BLOCKLY - A Google OnLINE elérhető, vizuális blokkprogramozási felülete:


Online elérések és letölthető anyagok a tanórai, szakköri, otthoni munkához (EGYÉB PROGRAMOZÁSI SEGÉDLETEK):

* EGYÉB HASZNOS ISMERETEK, LINKEK: *

Letölthető anyagok az otthoni gyakorláshoz (DIASOROK, PDF-EK):

A Digitális Kultúra / Informatika tanulásához hasznos VIDEÓK:

Az oldal tartalmi és webes karbantartását Kovács Pál, a Budapest XIV. Kerületi Németh Imre Általános Iskola tanára végzi...